Klimaks’ historie

Da Palle Ringstrøm i 1989 startede firmaet KLIMAKS, kom han med en lidt anden baggrund, end man er vant til at se i rengøringsbranchen, idet han på daværende tidspunkt havde været ansat i shippingbranchen i mange år.

Han anser selv dette for at være en fordel, idet de to brancher har et vigtigt fællestræk: Det handler om service.

Netop det høje serviceniveau har været KLIMAKS’ kendetegn, lige fra vi startede med to ansatte i 1989 til nu, hvor vi er et stort team af medarbejdere. I en sådan virksomhed er det altafgørende med en klar struktur, og vores virksomhedsorganisation ser således ud:

Driftschefen har det samlede ansvar i afdelingen samt på det personalemæssige, økonomiske og kundemæssige område, ligesom det er driftschefen, der står for økonomistyring, kundeforhand­linger og gennemførelse af firmaets personalepolitik.

Servicekonsulentens primære opgave er at tilgodese kunderne med en fast og pålidelig medarbejderstab, og at sørge for den rette kundeservice og -kontakt.

Denne struktur har vist sig at være den, der gør os i stand til at arbejde mest fleksibelt og dermed tilgodese vores kunders behov på den bedst tænkelige måde i det daglige arbejde.

Indhent tilbud

Udfyld formularen og vi vender tilbage med et uforpligtende tilbud hurtigt muligt.

Ledelse og medarbejdere

Palle Ringstrøm

Palle Ringstrøm

Direktør
Casper Widding

Casper Widding

Driftschef
Susanne Ringstrøm

Susanne Ringstrøm

Regnskabschef
Allan Olsen

Allan Olsen

Servicekonsulent
Javier Fransisco Miranda

Javier Fransisco Miranda

Driftsanitør
Jytte Rasmussen

Jytte Rasmussen

Service supporter

Hvad koster erhvervsrengøring?

Pris og kvalitet er to afgørende faktorer i valg af samarbejdspartner – det er helt naturligt. Vores rengøringsfirma går ikke på kompromis med kvaliteten – det beviser vores langvarige samarbejde med vores kunder – gennemsnitligt over 12 år for vores 10 største kunder. Vi oplyser gerne referencer, hvis det har interesse.

Prisen er en anden afgørende faktor, og her er vores lønomkostninger den væsentligste del. Men i modsætning til branchen generelt har vi meget lavt sygefravær og meget lille udskiftning blandt vores assistenter. Det giver lave omkostninger for Klimaks, og den fordel giver vi videre til vores kunder.

Kontakt vores rengøringsfirma for et gratis tilbud

Når vi vælger at give jer et tilbud, er det en aktiv handling og betyder, at vi ønsker jer som kunde – og det tager vi meget seriøst.

Vi ønsker ikke at blive fravalgt alene på grund af prisen. Derfor spørger vi, hvilken pris I kan betale, og herefter tager vi stilling til, om vi kan leve op til jeres krav om pris sammenholdt med kvalitet.

Kontakt os og hør mere om vores priser eller indhent et uforpligtende tilbud på telefon 46 32 37 47 eller skriv til e-mail klimaks@klimaks.dk.

To nye solcelleanlæg: Fokus på en grønnere drift

Hos Klimaks er vi glade for at kunne dele, at vi har investeret i to spritnye solcelleanlæg. Energien fra solcelleanlæggene skal bruges til at oplade de elbiler, vi benytter, når vi kører ud og gør rent hos vores kunder.

Den overskydende energi, som anlæggene genererer, bliver lagret på batteriet, så det kan bruges til at dække strømforbruget på vores vaskeri. Vi har valgt at have vores vaskeri in-house, så vi ikke belaster miljøet ved at skulle transportere tøjet til og fra eksterne vaskerier.

Det er en væsentlig del af vores tankegang, at vi ønsker at træffe energirigtige valg, når det er muligt. Det er også derfor, at vi i overvejende grad benytter produkter, der er svanemærkede eller har fået godkendt EU-blomsten, da de produkter skader miljøet mindst muligt.

Vi er naturligvis ikke i mål, og vi kan stadig gøre mere for at minimere vores energiforbrug. Men vi tager de aktive valg om at reducere vores forbrug af fossile brændstoffer der, hvor vi kan, og vi agter at fortsætte med at træffe klimarigtige valg i fremtiden.

Læs mere om vores nye tiltag her: https://klimaks.dk/

Udvalgte referencer